Etusivu » Teatterikoulu » Opetussuunnitelmat » Sisällöt ja tavoitteet, aikuiset
Yhteiset opinnot |
Teemaopinnot |
|
Esiintymis- ja vuorovaikutustaidot |
||
· kannustaa oppilasta toimimaan vastuullisena ryhmän jäsenenä · rohkaista oppilasta vuorovaikutukseen ja kontaktiin toisten esiintyjien ja yleisön kanssa · ohjata oppilasta harjoittelemaan läsnäoloa esiintymistilanteessa · ohjata oppilasta harjoittelemaan kokonaisvaltaista ilmaisua · rohkaista oppilasta reflektoimaan omaa työskentelyään · ohjata oppilasta havaitsemaan yhteyksiä muihin taiteenlajeihin |
· syventää ryhmässä toimimisen taitoja kuten kuuntelemista, läsnäoloa ja kontaktia · ymmärtää omat vastuut ja velvollisuudet osana luovaa ryhmätyöskentelyä · kyetä reflektoimaan sekä omaa että muun ryhmän työskentelyä · osata vastaanottaa ohjeita ja palautetta oman työskentelynsä osalta · kyetä toimimaan aktiivisesti ja oma-aloitteisesti vuorovaikutuksessa muun ryhmän kanssa |
|
Teatteriesitys |
||
· motivoida oppilasta työskentelemään pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti · ohjata oppilasta omaksumaan teatterin käsitteitä ja tutustumaan eri osa-alueisiin · ohjata tunnistamaan esityksen harjoitusprosessin vaiheita |
· hyödyntää oppimiaan teatterin keinoja luovasti · oppia luottamaan omiin kykyihinsä sekä ymmärtää omia vahvuuksiaan · syventää reflektio- ja tavoitteiden asettelutaitoja · ymmärtää läsnäolon ja oman itseilmaisun merkityksen osana omaa taiteellista työskentelyä |
|
Oma taiteellinen prosessi |
||
· kannustaa oppilasta luovaan toimintaan ja uteliaisuuteen sekä kokeilemaan rohkeasti teatterin keinoja · rohkaista oppilasta uskomaan itseensä, löytämään omia vahvuuksiaan ja kehittämisalueitaan · innostaa asettamaan omia tavoitteita ja reflektoimaan omaa työskentelyään |
· oppia työskentelemään pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti · omaksua teatterin käsitteitä ja osa-alueita monipuolisesti · ymmärtää esityksen valmistamisen eri vaiheiden merkityksen · kykenee toimimaan erilaisten yleisöjen kanssa |
|
Teatteritaide osana yhteiskuntaa |
||
· kannustaa oppilasta havainnoimaan teatteria yhteiskunnallisena ilmiönä · ohjata oppilasta tutustumaan teatteriin taidemuotona · ohjata oppilasta analysoimaan kokemaansa ja näkemäänsä · ohjata oppilasta tutustumaan teatterin moninaisiin työnkuviin |
· osaa hyödyntää yhteiskunnasta ja muista taiteenlajeista tekemiään havaintoja osana taiteellista työskentelyä · ohjata oppilasta tutustumaan teatteriin taidemuotona |