Siirry tekstisisältöön ›

Piano

Etusivu » Musiikkiopisto » Yksilöopetus » Piano

Esittelyssä Pirkan opiston Musiikkiopiston pianonsoiton opettajat:

 

Jämsen Pieta

laulu, piano

 


Olen Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen osastolta vuonna 2014 valmistunut musiikin maisteri ja aineenopettaja. Olen myös laulaja-lauluntekijä ja säveltänyt musiikkia koko ikäni. Toimin Pirkan opistossa pianon vapaan säestyksen ja improvisoinnin tuntiopettajana. Pianon ja pop/jazz-laulun opetuksen lisäksi johdan popkuoroa, jolle myös sovitan ohjelmiston

 

Mielestäni tärkeintä musiikinopetuksessa on innostavan ja turvallisen ilmapiirin luominen, jotta jokainen löytäisi oman tapansa tehdä musiikkia ja ilmaista itseään. Pyrin positiivisuuteen, ja kannustan keskusteluun, spontaaniin improvisointiin ja heittäytymiseen. Tuen pitkäjänteistä musiikin opiskelua välillä haastaen, välillä lempeästi kannatellen.

 

Jokainen oppilas on erilainen ja erityinen. Parasta ovat ne hetket, kun oppilas ylittää itsensä, oivaltaa uutta tai innostuu! Musiikin voima on valtava. Musiikissa on kaikki.

 

 

Dojan Mirka

piano

 

 

Jäske Jenni

piano

 

 

Kemi Vesa

piano

 

 

 

Martikainen Ninni

piano, laulu

 

 

Helsingin Sibelius-Akatemiasta musiikkikasvatusosastolta valmistunut musiikin maisteri, sisältäen opettajan pedagogiset opinnot Helsingin yliopistossa.

Esiintyen ja opettaen toiminut 1990-luvun alusta musiikin eri kentillä. Työtehtäviä mm. TTT:llä, TV:ssä, jazz-klubeilla - laulusolistina, pianistina, taustakuorolaisena, tanssijana, säveltäjänä ja pedagogina.

 

Pop/jazz-musiikin parissa olen ollut leijonan osa työstäni, vaikka koulutukseni aikoinaan painottui vahvasti klassiseen pianonsoittoon ja -lauluun. Nykyisessä opetustyössä nämä genrejen väliset raja-aidat on hyvä tiedostaa, vaikka ne on sopivasti laitettu kallelleen jo aikoja sitten. Klassisessa- sekä pop-laulussa on enemmän yhteisiä elementtejä kuin niitä erottavia tekijöitä.  Albertin bassoa on hyödyllistä harjoittaa pop-pianistiksikin pyrkivän vasurilla!

 

Musiikin iloa olisi joka tunnilla hyvä saavuttaa edes tuokio, mieluummin enemmänkin! Yksityiskohtien hiominen on tärkeää, mutta niihin ei juututa 100% ajasta.

Tärkeintä on kuitenkin Ihmisenä oleminen. Esimerkiksi usein toistuu tilanne, että oppilas onkin oikeassa ja minä väärässä. Tämä on vapauttavaa sekä minulle että oppilaalle. Virheet eivät haittaa!

 

Ninni myös somessa & verkkosanakirjassa:

https://fi-fi.facebook.com/NinniMartikaine/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ninni_Martikainen

 

 

Viljanen-Konttinen Karela

piano

 

 

Wirkkula Tuuli

piano

 

Avaa sivuvalikko
Sulje sivuvalikko